środa, 18 listopada 2015

KREM Z KALAFIORA NA JESIENNE HUMORKI

Ostatnio zaniedbałam bloga i jestem na siebie strasznie zła z tego powodu. Miałam pisać regularnie co kilka dni, ale przy moim trybie życia nie jest to możliwe. Dlatego mam nadzieję, że wybaczycie mi rzadkie, ale mam nadzieję ciekawe posty :) 

Dziś mam dla Was kolejny przepis!
Tym razem na krem z kalafiora, który idealnie poprawia nastrój w te jesienne dni.


Czego potrzebujemy? 
• jednego kalafiora
• dwa/trzy nieduże ziemniaki
• pół średniej cebuli 
• około 500 ml bulionu drobiowego
• 150 ml mleka
• 1 łyżka masła
• 1 łyżka oliwy z oliwek
• opcjonalnie : śmietana
• sól, pieprz 


Jak to zrobić?
usuń trzon z kalafiora i podziel go na różyczki
• w garnku rozgrzej oliwe z oliwek z masłem, dodaj kalafiora oraz pokrojone ziemniaki i cebulę
• podgrzewaj wszystko przez około 10 minut, aż warzywa zaczną robić się miękkie
• zalej bulionem, przypraw i gotuj przez 10-15 minut
• do zupy wlej mleko i ponownie gotuj przez 5 minut
• całość zmiksuj na gładką masę, przypraw do smaku
(jeśli masz ochotę po wlaniu na talerz możesz zrobić kleksa ze śmietany)


SMACZNEGO KOCHANI!


SKŁADNIKI ODŻYWCZE W 100 GRAMACH
51 kcal
1,8 g białka
5,5 g węglowodanów
2,4 g tłuszczu


1 komentarz :

  1. Super ! Na pewno spróbuję zrobić :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń